Červen 2013

Dukanova dieta

28. června 2013 v 12:25 | Lilina |  Diet
Principy diety:
Dieta se dělí na 4.fáze: 1. útočná, 2. výletní, 3. konsolidační, 4. stabilizační.
Nás zajímají první 3 fáze.

1. útočná:
Jí se pouze bílkoviny. Žádné sacharidy a minimum tuků. Délka 1.fáze závisí na tom, kolik chcete ve finále zhubnout. Pokud je to méně jak 5kg, držíte ji 2 dny. Když chcete zhubnout 5-10kg držíte 1. fázi 3 dny a pokud chcete zhubnout kolem 20kg délka je 10 dní.
Povolené potraviny jsou:

Mléčné výrobky
Tvaroh nízkotučný do 0,5% tuku
Celé vařené vejce (max 2 za den, bílky neomezeně)
Přírodní jogurt 0% - 0,1% tuku
Tofu
Kefírové mléko 1% tuku
Mléko 0,5% tuku

Maso, drůbež, uzeniny
Kuřecí maso bez kůže
Krůtí maso bez kůže
Libvé vepřové
Libové hovězí (mleté max 10%)
Králík
Ryby (tuňák ve vlastní šťavě)
Šunka nízkotučná, s vysokým obsahem masa (min 80%)
Mořské plody všechny

Co není povoleno, je zakázáno ;)

2. fáze výletní:
V této fázi kombinujete čistě bílkovinové dny a zeleninové dny. Můžete je kombinovat v poměru (1:1 - 5:5) jak to každému vyhovuje. Já upřednostňuji 3:3, přijde mi že hubnu rychleji.
Ze zeleniny jsou povolené skoro všechny druhy.

Zakázáno je:
Avokado
Brambory
Čočka
Fazole
Hrách
Kukuřice
Rýže
Zelený hrášek

Tuto fázi držíte tak dlouho, dokud se nedostanete na svoji vysněnou váhu.

3. fáze konsolidační:
Jakmile jste dosáhli svého cíle, musíte si tuto váhu udržet (je to nejlákavějǎí fáze a většina lidí právě v této fázi skončí a přiberou zpět). Máte už pouze bílkovinovo-zeleninové dny a můžete zařadit jednu - dvě přílohy týdně a 1 jídlo týdně podle přání třeba v restauraci. Také už můžete denně 2 krajíčky celozrnného chleba a 40g sýra. Nevím jak pro vás, ale pro mě je 3. fáze normální stav;).
tuhle fázi držíte tak dlouho, kolik jste zhubli kg x 10 (v mém případě 7kgx10= 70 dní)

Jídelníček - 28.6.2013

28. června 2013 v 11:30 | Lilina |  Jídelníček - Lilina
Snídaně: 2 vejce se šunkou, jarní cibulkou, otrubová placka (213 kcal)
Svačina: nic
Oběd: nic
Svačina: nic
Večeře: kuřecí čtvrtka, 100g ředkvičkového salátu (285 kcal)

Celkem 498 kcal

Seru na zdravou stravu

28. června 2013 v 11:22 | Lilina |  Diary
Tak jsem dneska stoupla na váhu a musela jsem se pěkně nas... Kašlu na to. Kašlu na nějakou "zdravou" dietu, to nikam nevede, jím takhle už 14 dní a nic! Loni jsem zhubla asi 8kg Dukanovou dietou, jí se jenom bílkoviny a zelenina (nejlepší stránka o této dietě je www.dukanovadieta.com,
je to slečna která žije ve Francii a ví o ní snad úplně všechno). Touhle dietou zhubne úplně každej když to vydrží. Takže ode dneška!

Jídelníček - 27.6.2013

27. června 2013 v 16:46 | Lilina |  Jídelníček - Lilina
Snídaně: 100g tvarohové buchty (té včerejší), mléko 150ml a 5g kakaa (270kcal)
Svačina: nic
Oběd: 125 g krůtího prsa, 100g zelených fazolek (200kcal)
Svačina: ananas 160g (47kcal)
Večeře: celozrnný chléb 60g, sýr 20% (175kcal)

Takže dnes dohromady 692 kalorií

Nebudu psát že mléko je odtučněné a kakao také, když držím dietu je to jasný

Včerejší hrůza!

27. června 2013 v 16:34 | Lilina |  Diary
Včerejšek začal docela dobře, ráno jsem se nasnídala - 2 plátky celozrnného chleba (necelých 60g) a Florou light a dietním jahodovým džemem, to se docela povedlo. A jela jsem do města, jenomže tam jsem dostala strašnej hlad a koupila jsem si müsli tyčinku Fly :/, ale to se ořád ještě dá. Jenže pak jsme jeli s taťkou na oběd do mé oblíbené restaurace a tam to začlo. Sežrala jsem spostu pečiva, takže i když jsem si dala "jen" kuřecí plátek s nějakou bylinkovou omáčkou (proboha!! jenom to píšu a stydím se za sebe!) tak to byla kalorická bomba. Nicméně pořád jsem měla kalorie v pořádku (pokud bych už nic nejedla, asi by se to dalo). Jenže mě chytl ZP, takže jsem sežrala ještě čokoládový magnum, CELOU karamelovou milku a pak jsem ještě dostala tak aspoň 250g tvarohové buchty!!
Neměla jsem ani tolik soudnosti (popravdě ani žádné prostory) abych si strčila prst do krku a celý to neštěstí zachránila!
Takže včerejšek se moc nepovedl. Tohle se už nesmí opakovat! Jsem tlustá kráva..


Tipy na dietní potraviny

27. června 2013 v 16:05 | Lilina |  Diet
Tipy na některé potraviny:
V dnešní době je těžké vyznat se v nepřeberném množství potravin, které se tvří jako zdravé a dietní, ale po přečtení složení končí zpět regále. Tak jsem se rozhodla napsat nějaké ověřené potraviny, které mužou pomoct při dietě;)

Mléčné výrobky:
Kupuju pravidelně nízkotučné jogurty (activia O%, Ovocný jogurt 0,1% Kaufland - ten je výborný protože má i málo sacharidů v poměru k bílkovinám, Ovocný jogurt 0,1% Lidl - ten jen vyjímečně protože má naopak hodně cukru), odtučněné tvarohy, Ovofity, cottage sýr z Lídlu (2,2%), mléko 0,5%, ze sýrů třeba tavený sýr Lipno light (má jen 26kcal ;)), Eidam 20%, když už plísňový tak Stříbrňák a samozřejmě Olomoucké tvarůžky

Maso a uzeniny:
Kuřecí a krůtí maso, vyjímečně i libové vepřové a hovězí, šunky s vysokým obsahem masa (minimálně 80%)

Pečivo a cereálie:
Pečivo vidím jako problém, když už musí být tak jedině CELOZRNNÉ!! to co v supermaretech uvádějí jako "vícezrnné nebo cereální" prostě celozrnné není. Takže pár ověřených tipů: Kornspitz (firma má na název ochrannou známku, takže Kornspitz je vždycky Kornspitz a má stejn složení => celozrnné;)), nedávno jsem objevila v Tescu takouvou mini bagetku - lady nebo activ, je v papírku, na něm energetické hodnoty a vysoký obsah vlákniny :) bomba, v Albertu mají nebalený celozrnný chléb a občas celozrnné housky (takové kosočtverce).
Pokud jde o cereálie, těm moc nevěřím. Pro dietu je vhodná BonaVita Dobrá vlákina jablko-skořice, ale já dávám přednost klasickým ovesným vločkám a ovesný otrubám. A z müsli tyčinek taky jedině BonaVita Dobrá vláknia (bohužel jablko-skořici asi stáhli a v dostání je vhodná natural), a Corny Linea (ale tu jsem ještě ani neměla, protože jsem na ní bohužel nenarazila:(...)
Přílohy skoro vůbec nejím, když už, tak celozrnné těstoviny (jen 40g v suchém stavu)

Ovoce a zelenina:
Zelenina je samozřejmě dobrá každá, nejraději mám rajčata a taky si dělám spoustu salátu (zelný s mrkví, ředkvičkový..) a ovoce je taky fajn, ale u toho hodně koukám na cukry, třeba banány nejím vůbec, jablka mají taky hodně, nejraději mám jahody a meloun.

Budu denně psát co jím a u toho počet kalorií, abych měla jistotu že nesním více jak těch 1100 kcal :)


Pravidla

27. června 2013 v 14:06 | Lilina |  Diary
1. Záchvaty přejídání - když přijde nutkání sníst nějakou sladkost, musím se zapřit, zapít to vodou a jít něco dělat. Nejsem slaboch!

2. Musím si neustále připomínat moji krásnou 49kg postavu z loňského roku a když budu mít pochyby, můžu se zkusit narvat do kalhot koupených minulý rok, to zaručeně pomůže. Možná i na záchvaty přejídání!

3. Když si půjdu sednout do restaurace s přítelem nebo s rodiči, předem si najdu tu nejméně kalorickou variantu, a nenechám se svést. Po jídle si dám maximálně Latte nebo Cappuccino. I když ho většinou dělají z plnotučného mléka, pořád je to lepší varianta než dortík nebo zákusek!

4. Když pojedeme na nákup, zásadně se budu vyhýbat regálům se sladkostmi a čokoládou. Nesmím si tam nic koupit!

5. Když si přítel koupí sladkosti a čipsy na večer, nic si nedám, pokud nevydržím, koupím si sýrové Raciolky. Pořád lepší varianta než brambůrky a křupky.

6. Budu jíst co nejmenší porce a pokud budu mít ještě hlad, vypiju co nejvíce vody.

7. Budu si držet co nejnižší hladinu sacharidů a tuků.


Založení

27. června 2013 v 13:27 | Lilina
Vítám vás na svém blogu o hubnutí. Přiznám se, jsem závislá na hubnutí, počítání kalorií a počítání pro-ana blogů. Mým cílem je mít 48kg. Momentálně mám 55,5 a jediné co mi brání je moje slabá vůle, chuť na čokoládu, večeře s rodinou a "hezké večery" s přítelem. Ale musím se vzchopit, ještě je přede mnou 7,5 kg hnusnýho tuku, který musí dolů! Loni touto dobou jsem měla krásných 49,5 kg! Nechápu jak jsem to mohla nechat zajít tak daleko. Je to kvůli tomu blbýmu přejídání, následným hladovkám a zase přejídání. Teď si počítám kalorie, kaźdý den trávím spoustu času na kalorických tabulkách kde si počítám hodnotu jídla které jsem snědla nebo hodlám sníst. Denně nesmím sníst víc jak 1100 kcal, samozřejmě čím míň, tím líp. Budu sem psát moje jídelníčky, které si mimochodem píšu a relativně dodržuju už asi 14 dní, a kdyby nebylo včerejšího naprostého selhání byla bych třeba i spokojená.

Doufám že mi tenhle blog pomůže

Alena Shishkova.. Chtěla bych být jako ona..