Dukanova dieta

28. června 2013 v 12:25 | Lilina |  Diet
Principy diety:
Dieta se dělí na 4.fáze: 1. útočná, 2. výletní, 3. konsolidační, 4. stabilizační.
Nás zajímají první 3 fáze.

1. útočná:
Jí se pouze bílkoviny. Žádné sacharidy a minimum tuků. Délka 1.fáze závisí na tom, kolik chcete ve finále zhubnout. Pokud je to méně jak 5kg, držíte ji 2 dny. Když chcete zhubnout 5-10kg držíte 1. fázi 3 dny a pokud chcete zhubnout kolem 20kg délka je 10 dní.
Povolené potraviny jsou:

Mléčné výrobky
Tvaroh nízkotučný do 0,5% tuku
Celé vařené vejce (max 2 za den, bílky neomezeně)
Přírodní jogurt 0% - 0,1% tuku
Tofu
Kefírové mléko 1% tuku
Mléko 0,5% tuku

Maso, drůbež, uzeniny
Kuřecí maso bez kůže
Krůtí maso bez kůže
Libvé vepřové
Libové hovězí (mleté max 10%)
Králík
Ryby (tuňák ve vlastní šťavě)
Šunka nízkotučná, s vysokým obsahem masa (min 80%)
Mořské plody všechny

Co není povoleno, je zakázáno ;)

2. fáze výletní:
V této fázi kombinujete čistě bílkovinové dny a zeleninové dny. Můžete je kombinovat v poměru (1:1 - 5:5) jak to každému vyhovuje. Já upřednostňuji 3:3, přijde mi že hubnu rychleji.
Ze zeleniny jsou povolené skoro všechny druhy.

Zakázáno je:
Avokado
Brambory
Čočka
Fazole
Hrách
Kukuřice
Rýže
Zelený hrášek

Tuto fázi držíte tak dlouho, dokud se nedostanete na svoji vysněnou váhu.

3. fáze konsolidační:
Jakmile jste dosáhli svého cíle, musíte si tuto váhu udržet (je to nejlákavějǎí fáze a většina lidí právě v této fázi skončí a přiberou zpět). Máte už pouze bílkovinovo-zeleninové dny a můžete zařadit jednu - dvě přílohy týdně a 1 jídlo týdně podle přání třeba v restauraci. Také už můžete denně 2 krajíčky celozrnného chleba a 40g sýra. Nevím jak pro vás, ale pro mě je 3. fáze normální stav;).
tuhle fázi držíte tak dlouho, kolik jste zhubli kg x 10 (v mém případě 7kgx10= 70 dní)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama